Bez světelné reklamy by to asi už nešlo
Provozujete obchod? Pak zřejmě chcete, aby se v něm dveře netrhly. Abyste neměli nouzi na zákazníky a lidé o vás věděli. A také, abyste byli dobře vidět. S tím vším vám pomůže dobře zvolená světelná reklama.
Víte, jaký byl můj největší zážitek při návštěvě Tokia? Ne, nebyly to šintoistické svatyně ani originální sushi bary, nýbrž naprosto bezkonkurenční světelná reklama. Noční Tokio mezi metropolemi snad ani nemá konkurenci.
Obsah článku
Obří sloni a 3D kočka
Poprvé jsem hlavní město země vycházejícího slunce navštívila téměř před třiceti lety. Už v té době z jednoho obřího mrakodrapu na druhý přecházeli neméně obří sloni. Byla jsem naprosto u vytržení. Z úctyhodné vzdálenosti jsem je sledovala několik desítek minut. Nechali ve mně neskutečný dojem. Nedávno jsem se dočetla, že v současné době Japonce uchvacuje ještě více úchvatná obří 3D kočka. V obou případech se jedná o světelnou reklamu. Velmi působivou, a tudíž účinnou.
Je méně více?
Na některých místech si ale zase myslím, že to Japonci přehánějí. V japonské metropoli rozhodně naplatí pravidlo, že méně je více. Spíše naopak. Nouzi o práci tu signmakeři a tvůrci originálních reklamních log a nápisů rozhodně nemají. V některých čtvrtích reklamy zaplňují snad každý centimetr čtverečný. Návštěvníka až napadne, že snad ani není v silách kolemjdoucích veškerou reklamu vstřebat. V kombinaci s hudbou a roztodivnými zvuky linoucími se z různých objektů slušný cirkus. Navštívit ho? Proč ne? Ale žít v něm? Japonci jsou asi jiní.
Kde je světelná reklama, tam to žije
To však nic nemění na faktu, že světelná reklama je v současné společnosti nutná. Právě díky ní města „žijí“. Téma nežádoucího a pro zdraví škodlivého světelného znečištění si nechme na jiný článek. My se zaměříme na její prospěšnost. Světelná reklama do současných metropolí totiž patří. Vezměte si londýnskou Trafalgar Square. Dokážete si ji v podvečerních hodinách představit bez světelné reklamy? Najednou by byla mrtvá, bez života. Jako v armageddonových filmech po invazi mimozemšťanů. Nebylo by to ono, že? A takových příkladů najdeme víc.
Světelná reklama v českých městech
Své místo má ale i v českých městech. Světelná loga, nápisy a písmena na první pohled upoutají pozornost potenciálního zákazníka. Jakoby je nepřímo zvaly k návštěvě. Nebo ho nutí, aby se o obchod či značku začal více zajímat. Z tohoto důvodu je investice do světelné reklamy tou, kterou není na místě podcenit.
Světlo přitahuje
Svou roli tu však hraje i světlo a jeho působení na psychiku. Je prokázáno, že světlo určité barvy a intenzity pozitivně působí na kolemjdoucí. Jako by je přitahovalo do svých útrob. Podobně jako přitahuje hmyz. Do správně nasvíceného obchodu zkrátka vstoupí raději než do toho, v němž vládne ponurá tma. A platí to i na vnější osvětlení, tedy světelná loga a panely. Investice do světelné reklamy se zkrátka vyplatí.