Vyberte možnost Stránka

5 mýtů, které vám brání hubnout

5 mýtů, které vám brání hubnout

Chcete zhubnout přebytečné kilogramy a konečně se zase usmívat na svůj odraz v zrcadle? Snažte se zdravěji jíst a pravidelně cvičit. Nic z toho ale nepřehánějte a nechte si vysvětlit mýty o cvičení i stravě, které vám doteď mohly bránit při hubnutí.

1) Cvičte každý den

Určitě už jste se setkali s tvrzením, že jen každodenní cvičení vám může přinést úspěch ve formování postavy. Tento rozšířený mýtus však způsobuje, že tělo následně nemá dostatek času k regeneraci a cvičení vás velmi rychle přestane bavit, protože na něj nebudete mít energii. Pokud chcete opravdu cvičit každý den, zkuste to chytře a střídejte typ cvičení. Jeden den cvičte nohy, druhý den břicho, třetí den záda a podobně. Jen tak nepřetížíte své tělo a vy ze cvičení vytěžíte maximum. Stejně tak si můžete jeden den dopřát posilovnu ve fitness klubu, druhý den vyzkoušejte sálovou lekci a třetí den si dopřejte například odpočinek.

2) Zhubnete jen běháním

Běhání rozhodně není jediný sport, pomocí kterého zhubnete. U běhání je příjemné, že zapojujete celé tělo a navíc se věnujete kardio cvičení, ve kterém tělo nejvíc spaluje, ale stejně tak můžete vyzkoušet jízdu na rotopedu, orbitreku nebo třeba veslovacím trenažéru. Jakákoliv aerobní aktivita, včetně například H.E.A.T sálové lekce výrazně urychlí spalování tukových buněk.

3) Ženy by se měly vyhýbat posilování

Ani toto tvrzení není pravda. Ženy se v žádném případě nemusí brát, že by pouhým posilováním ztratily svou něžnost a ženskou krásu a staly se z nich ze dne na den kulturistky. Pravidelným posilováním se dá zformovat tělo, vypracovat svaly, ale ženská anatomie neumožňuje až takové výsledky jako je tomu u mužů.

4) Zhubněte omezením jídla

Omezení jídla jako takové není dlouhodobě udržitelný způsob, jak zhubnout. Za pár prvních dnů, kdy zahájíte hladovku, ztratíte několik kilogramů, ale jedná se především o vodu. Velmi rychle zjistíte, že ihned, jakmile si dáte normální stravu, kila jsou zpět nahoře a mnohdy ještě o pár kilogramů víc. Navíc je tělo ve stresu a dalšímu hubnutí se začne bránit.

5) Jezte jen do 17 hodiny

Dalším rozšířeným mýtem je jídlo do 17 hodiny. Raději si zapamatujte, že je dobré jíst podle toho, jak vypadá váš denní a noční režim. Doporučuje se jíst naposledy dvě až tři hodiny před spánkem. Pokud tedy chodíte spát v 19 hodin, tak je poslední jídlo opravdu v 17 hodin, jinak ne. Vyzkoušet můžete i přerušovaný půst, kdy se snažíte dodržet alespoň 12 až 14 hodin v noci bez jídla.

Nezapomínejte se odměnit, a to nejen za svou výdrž, ale také za snahu při sálových lekcích a posilování ve fitku. Dopřejte si pravidelný relax ve wellness zóně a využijte členství ve fitness klubu jako životní styl, ne jako trápení na pár týdnů nebo měsíců.

O autorovi

redaktor

O všem možném pro Vás píše tým z internetového magazínu www.muzskystyl.cz

O nás

 

Mužskýstyl.cz už od roku 2013 pravidelně přináší novinky ze světa pánské módy, oblékání, vztahů a žen, zdraví a sportu, dobrého jídla a pití, zábavy, bydlení, financí a další zajímavá témata, která každému správnému gentlemanovi nesmí uniknout. Mužský styl udává styl, trendy tak, abysme my chlapi šli s dobou, která se mění ze dne na den. Avšak my jdeme s dobou a nic nás nezastaví!




Styloví muži, potřebují občas vypadnout s partou a strávit volný víkend někde na chatě. Ideální příležitost na pánskou jízdu je podzimní vinobraní. Skvělou párty zažijete, když si najdete ubytování na Jižní Moravě v pěkném vinném sklípku, kde se dobře najíte, pobavíte a navíc otestujete kvalitní vínka při degustaci. Pokud vinobraní nestihnete rezervujte si chaty na Silvestra, kde s partou oslavíte příchod nového roku a k tomu si v případě vhodných sněhových podmínek výborně zalyžujete.