Vyberte stránku

Fashion Business aneb Jak se prodává móda

Fashion Business aneb Jak se prodává móda
Hodnocení

 

Začít podnikat není v dnešní době nijak složitou záležitostí. Složitější je si svůj business udržet a posouvat ho pokud možno stále kupředu, a to obzvláště, jedná-li se o vysoce konkurenční trh. A v oblasti módy je konkurence opravdu vysoká, takže prosadit se s novým projektem není jednoduché. Své o tom ví také Robert Glos a Petr Gürth, kteří se v roce 2011 rozhodli prodávat v Česku kšiltovky a společně se tak pustili do budování značky Snapbacks.cz. Co je podle nich základem úspěchu? Kromě zajímavé nabídky kvalitních produktů je dobré se řídit i následujícími body.

  1. Dělejte něco, co nikdo jiný nedělá a specializujte se

Jde o základní pravidlo dobrého marketingu, přesto se na něj občas trochu zapomíná. Úspěch tkví v originalitě a odlišení se. Když v roce 2011 eshop Snapbacks.cz začínal, zaměřil se zejména na prodej kšiltovek tzv. snapbacks, které v té době u nás nebyly téměř k dostání. Snapbacks.cz je zpřístupnil českému zákazníkovi, a ten si je již nemusel složitě objednávat ze zahraničí. Postupem času se eshop Snapbacks.cz stal místem s největším výběrem kšiltovek, které nejsou jinde na českém trhu k dostání. „Já sám jsem se zajímal hodně dlouho o tenisky i čepice, sledoval jsem, co letí v zahraničí, brouzdal jsem eshopy a občas jsem pomáhal známým s nákupem. První kšiltovky, které jsme objednali pro Snapbacks.cz, byly kultovní značky Mitchell & Ness, bylo jich asi dvacet a na tom, abychom je k nám dostali, jsme se dost nadřeli. Myslím, že od té doby jsme ušli pěkný kus cesty,“ říká Robert Glos, idea keeper a produktový manažer Snapbacks.cz

  1. Zajímejte se o svého zákazníka

Náš zákazník, náš pán,“ je heslo známé již z dob Tomáše Bati, který bezpochyby věděl, jak na fashion business. Rozhodně to platí i dnes a úspěšné značky tomu rozumí. Cílem je si se zákazníkem vybudovat vztah, na základě kterého se k nám bude rád vracet. Je důležité se zákazníkem správně komunikovat, pomoci mu s výběrem správného produktu a k oboustranné spokojenosti vyřešit všechny případné problémy či reklamace. „Na zákaznické podpoře si zakládáme. Zákazník nás může kontaktovat nonstop mailem, telefonem, na webu nebo i na sociálních sítích a my zpravidla odpovídáme během chvilky. Právě nezvykle krátkou reakční dobu si hodně zákazníků cení. Prioritou je pro nás jim zajistit zážitek z nakupování, personál je školen tak, aby uměl co nejlépe pomoci a konrkétnímu zákazníkovi doporučit vždy ten nejvhodnější produkt,“ vysvětluje Petr Gürth, ředitel Snapbacks.cz.

  1. Přibližte se rychlosti světla

V dnešní době jsou lidé zvyklí mít vše hned, ať už je to odpověď na otázku ohledně zboží nebo již samotné zboží. Objednanou pizzu můžete mít doma do hodiny, tak proč byste měli na kus oblečení čekat týden? Neprodáváte-li módu šitou namíru či jinak přizpůsobenou konkrétnímu zákazníkovi, není důvod proces zbytečně zdržovat. „Pokud u nás zákazník nakoupí ve správný čas, jsme schopni mu jeho zboží doručit již druhý den. Při nákupu také zákazník vždy vidí datum doručení, díky čemuž se vyhne netrpělivému a nejistému vyčkávání,“ popisuje Petr Gürth.

  1. Mějte osobitý styl

Díky osobitému stylu si zákazník značku lépe zapamatuje. Samozřejmě by měl jít ruku v ruce s cílovou skupinou. „U nás jde z velké míry o komunikaci na sociálních sítích, zejména na Facebooku a Instagramu. Chceme zákazníkům a fanouškům ukazovat naše zboží, ale také chceme, aby se při tom bavili. Používáme emotikony, meme a snažíme se reagovat na aktuální témata. Jsme tak trochu punkoví, mluvíme jazykem naší cílové skupiny, baví nás to a vyplácí se to,“ zakončuje Petr Gürth.

 

O autorovi

redaktor

O všem možném pro Vás píše tým z internetového magazínu www.muzskystyl.cz

O nás

 

Mužskýstyl.cz už od roku 2013 pravidelně přináší novinky ze světa pánské módy, oblékání, vztahů a žen, zdraví a sportu, dobrého jídla a pití, zábavy, bydlení, financí a další zajímavá témata, která každému správnému gentlemanovi nesmí uniknout. Mužský styl udává styl, trendy tak, abysme my chlapi šli s dobou, která se mění ze dne na den. Avšak my jdeme s dobou a nic nás nezastaví!